Om Hållplats

Föreningen Hållplats är en Konst- & Kulturförening i Valdemarsviks kommun med omnejd.

Vi organiserar kreativa möten, workshops och utställningar.
Vi Erbjuder evenemang, kurser och projekt inom olika kulturella fält.
Bland medlemmarna är vi många artister och konstnärer av helt olika slag vilket ger oss en fantastisk bredd och möjlighet att skapa häftig kultur. Här finns allt från hantverksmästare, bildkonstnärer, illustratörer, låtskrivare, musikartister, folkbildare, matkreatörer och scenkonstnärer.

Vi jobbar för att växa ännu mer och skapa hållbar kultur med tanke på vår jord men inte minst med tanke på kulturaktörer och deras inre liv med även arbetsvillkor!

Östkusten är the place to be! Kom hit, låt oss bli fler!

Vi hjälper dig gärna att hitta artister och kulturaktörer av olika slag genom vårt nätverk!
Behöver du en trubadur, en illustratör, en körledare, en keramiker, en författare, en berättare, en sångerska, en scenkonstnär, en bildkonstnär, en sjöjdfantast…? Vi har allt du behöver för kreativa företagsevent, utveckling för medarbetare eller smyckning av lokaler.
Hör av dig!

Historia:
Föreningen bildades 2004 och varit verksam med stora utställningar och projekt b.a i Östergötland och Stockholm ! Så vi har snart funnits i 20 år… wow! Maija som är vår ordförande har varit med från starten.

En av idéerna är att vi alltid förändras , beroende på vilka som är med och vad vi tillsammans och var för sig vill. Föreningen är inte statisk utan dynamisk!